Pekka Kallioniemi @P_Kallioniemi

Feb 22, 2024 - 23 tweets - P_Kallioniemi/status/1760645157370712386

In today's #vatniksoup, I'll introduce an Australian hacker, publisher and activist, Julian
Assange. He's best-known as the founder of WikiLeaks, leaking hacked and stolen data,
cooperating with the Russian intelligence, and for being under criminal investigation in the
US.

1/22

Julian's activism probably comes from his father, John Shipton, an "anti-war activist" who's
helped Julian with launching WikiLeaks and the WikiLeaks Party. He also arranged a trip to
Syria to meet with Bashar al-Assad and even planned to open an office for the party there.

2/22


https://threadreaderapp.com/
https://threadreaderapp.com/
https://threadreaderapp.com/user/P_Kallioniemi
https://twitter.com/P_Kallioniemi/status/1760645157370712386
https://threadreaderapp.com/user/P_Kallioniemi
https://pbs.twimg.com/media/GG8MMtDWMAEYeQo.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8MMtDWMAEYeQo.jpg

MINEWS

Justin  WatchLive Politics World Business  Analysis Sport Science Health  Entertainment Lifestyle  FactCheck  Other

Wikileaks Party prepare for election campaign
as Julian Assange remains stranded in London

Lateline / By Jason Om

Posted Thu 11 Jul 2013 at 544pm, updated Thu 11 Jul 2013 at 5:58pm

s
abc.netau/news/wikileaks-party-gears-up-_. [aReILH ( ~ Sh"Enrtne/\ a8
g e

WikiLeaks © This article is more than 10 years old

WikiLeaks party members reported to
have met high-ranking Syrian officials

Photo on Twitter appears to show delegates with president Bashar
al-Assad as part of 'peace and reconciliation’ trip

Oliver Milman

W @olliemilman
Mon 30 Dec 2013 08.40 CET

& Copy link

AT €
3 Party chairman John Shipton - Julian Assange's father - in Sydney. Photograpt
Massey/AAP Photograph: Marianna Massey/AAP

1: Marianna

A delegation from Australia’s WikiLeaks party has reportedly met with high-
ranking Syrian officials, including president Bashar al-Assad, as part of a
“peace and reconciliation” trip.

The party said the delegation, which met several regime figures last week,
aimed to “show solidarity with the Syrian people and their nation”, as well as
warn against the “deadly consequences” of any western military
intervention into the civil war that has raged in Syria for almost three years.


https://pbs.twimg.com/media/GG8MT61WEAAGyuZ.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8MT61WEAAGyuZ.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8MZkTXgAA3Due.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8MZkTXgAA3Due.jpg

In recent years, Shipton has been seen regularly at Australian "Z-rallies" in support of the
Kremlin's war on Ukraine. Incidentally, Shipton got interested in Julian after he became
famous in Australia - before that, he was almost completely absent from Julian's life.

3/22

% Drew Paviou ¥ we " B
Y 4

Julian Assange's father John Shipton speaks alongside a Russian Z war
supporter in Sydney today. Looks to be Artem Kozmin who spent time
training with extreme right wing Russian paramilitary groups



https://pbs.twimg.com/media/GG8MZlOWIAAFIAF.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8MZlOWIAAFIAF.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8Mm7VXIAAj-Pz.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8Mm7VXIAAj-Pz.png

Shipton met Assange's mother, Christine, then aged 17, at an antiques shop
on his way to a Vietnam war demonstration - which she joined. Little is
known about the relationship, except that it had ended by the time of their
son's first birthday - if not earlier. Christine then married theatre director
Brett Assange.

Shipton told el Pais that he first got to know his son after Christine rang his
Sydney home in 1996. Assange was 25 at the time. "It was extraordinary,"
Shipton said. "Certain of his thought processes made it seem like I was
staring into a mirror. I could barely believe it. He had the same logic, the
same intense curiosity, the same obtuse way of constructing sentences ...
that never end."

By 1987, Assange had found his way into the hacking community, and by 1991 he was
"probably Australia's most accomplished hacker". Many of his hacking operations attacked
the US and its "military-industrial complex", including NASA and MILNET.

4/22

Julian Assange © This article is more than 13 years old
Julian Assange: the teen hacker who
became insurgent in information war
The colourful lives and experiences that shaped underground
rebel Julian Assange on the road to WikiL.eaks luminary

Buy WikiLeaks: Inside Julian Assange's War on Secrecy here
o

David Leigh and Luke

Harding

Sun 30 Jan 2011 21.00 CET

& Copy link

i

3 The 23-year-old Julian Assange on his way to Melbourne's Victoria county court in May 1995. He
pleaded guilty to 24 counts of hacking. Photograph: Fairfax Photos


https://pbs.twimg.com/media/GG8MoC7XIAASSXC.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8MoC7XIAASSXC.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8MsucW0AAD129.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8MsucW0AAD129.jpg

MUIBGIER]  sicvcumnet susteess cuttore ceae TORAS POLITICS SEIEMCE SECURITY WERCK

BRI ccverrr onc v qme sae e
Video: The Time Julian Assange Hacked the Pentagon

WikiLeaks founder Julian Assange reflects on his hacking of a Defense Department network in the 1990s.

In 1994, he was charged with 31 counts of crimes related to hacking. He eventually struck a
plea deal, pleaded guilty and was given a fine of 2100 AUD. He later described the trial as a
formative period & as an experience that led him to start WikiLeaks over ten years later.
5/22

Working with two other hackers under the name International
Subversives, Assange used the pseudonym Mendax to hack into the
systems of various major institutions, including the U.S. Air Force’s 7th
Command Group. In 1994, he was charged with 31 counts of hacking and
related crimes, which carried the possibility of a ten-year prison term.
When the case came to trial the following year, Assange pleaded guilty to
25 of the hacking charges and was only required to pay a small amount in
damages. The experience set him on the intellectual path that would lead
him to found WikiL.eaks.

In Dec 2006, Assange published an essay that described WikiLeaks' strategy and purpose:
the group would use leaks to force organizations to "reduce levels of abuse and
dishonesty".Some of the leaks exposed widespread corruption and had a significant impact
in some countries.

6/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8MsvhXIAIAx7k.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8MsvhXIAIAx7k.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8M0DSW4AAy1-V.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8M0DSW4AAy1-V.png

Mila Sanina

Share

WikiLeaks Cables Help |
Uncover What Made Tunisians
Revolt

World

Digital media

Mark Sweney

W @marksweney
Wed 19 Mar 2008 17.50 CET

& Copy link

A protester displays a defaced portrait of ousted president Zine al-Abidine

Ben Ali. Photo by Christopher Furlong/Getty Images

@ This article is more than 15 years old

Wikileaks defies 'great firewall of China'

Whistleblower website Wikileaks has made 35 censored videos of civil unrest
in Tibet available in a bid to get round the "great firewall of China".

Wikileaks said that posting the videos was a "response to the Chinese Public
Security Bureau's carte-blanche censorship of YouTube, the BBC, CNN, the
Guardian and other sites" that had carried sensitive video footage about
Tibet.

Wikileaks, which earlier this month successfully saw off legal action that
threatened to shut the website, is calling on bloggers to post footage to help
it circumvent the Chinese internet censorship.

China's internal censorship of online and TV coverage of the unrest in Tibet
has drawn heavy criticism.


https://pbs.twimg.com/media/GG8NAD6XcAAYmYk.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NAD6XcAAYmYk.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NBZXX0AADq-t.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NBZXX0AADq-t.jpg

86 more audios appear from the "Petrogate™ case

'W By SpacioLibre ‘@28 January 2009 W #86 new audios. Alan Garcia. Alberto Quimper. oil corruption, Peru, petroescandalo, Rémulo Le6n Alegria

_W‘ Lima, Peru (Spacio Libre/ Peru21.pe)).- A total of 86 recordings of telephone conversations by former aprista minister
3 N Rromul

o Ledn were placed at the disposal of Judge Jorge Barreto of the Third Anti-Corruption Court, who is in charge of the
{
investigations of the alleged irregularities in the granting of five pre-aster lots in favor of the company Discover Petréleum.
The material was handed over to that magistrate by journalist Pablo 0.Brien and has been fully uploaded on the Wikileaks page.

q‘ so that anyone can hear these files.

To ensure the transparency of the information is that this support (Wikileaks) has been chosen, as it allows citizens to access it freely and as it was

delivered by the source. This is all the information we accessed. There is no more, at least in my possession, says 0'Brien on his blog.

In Apr 2010, WikiLeaks released a video of alleged US war crimes in Baghdad in Jul 2007. In
2010, they released over 250 000 US diplomatic cables, an incident that later became known
as the "Cablegate". Allegedly, Assange was the one who helped to decrypt the data.

7/22

All you gotta do is pick up a weapon



https://pbs.twimg.com/media/GG8NCs-WIAA1ifg.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NCs-WIAA1ifg.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NHcMWwAApXHy.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NHcMWwAApXHy.jpg

The US embassy cables @ This article is more than 13 years old

US embassy cables leak sparks global
diplomatic crisis
More than 250,000 dispatches reveal US foreign strategies
Diplomats ordered to spy on allies as well as enemies

Saudi king urged Washington to bomb Iran

Read the full coverage of the US embassy cables

David Leigh '

Sun 28 Nov 2010 1913 CET

: -
(fo Copy link 1,339

L N

0 The release of more than 250,000 US embassy cables reveals previously secret information on
American intelligence gathering, and political and military strategy. Photograph: Rex Features

The United States was catapulted into a worldwide diplomatic crisis today,
with the leaking to the Guardian and other international media of more than
250,000 classified cables from its embassies, many sent as recently as
February this year.

At the start of a series of daily extracts from the US embassy cables - many
designated "secret" - the Guardian can disclose that Arab leaders are
privately urging an air strike on Iran and that US officials have been
instructed to spy on the UN leadership.

Assange published the leaks in their original form, without censoring any names. This put
hundreds of dissidents in Afghanistan and Iraq at "risk of serious harm, torture and even
death". Some sources "disappeared" after the publication of unredacted documents.

8/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8NItqWwAAxzAk.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NItqWwAAxzAk.jpg

E E : Signin Home News Sport Earth Reel We

Home | Israel-Gaza war | War in Ukraine | Climate | Video | World | UK | Business | Tech | Science

UK | England | N. Ireland | Scotland | Wales | Isle of Man | Guernsey | Jersey | Politics | Local News

Julian Assange 'put lives at risk' by
sharing unredacted files

® 24 February 2020

'Hundreds put at risk'

Mr Lewis said the dissemination of specific classified documents unredacted
put dissidents in Afghanistan and Iraq at "risk of serious harm, torture or even
death”.

The US identified hundreds of "at risk and potentially at risk people" around
the world, he said, and made efforts to warn them.

"The US is aware of sources, whose redacted names and other identifying
information was contained in classified documents published by Wikileaks,
who subsequently disappeared, although the US can't prove at this point that
their disappearance was the result of being outed by Wikileaks."


https://pbs.twimg.com/media/GG8NOXGWMAEFCg1.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NOXGWMAEFCg1.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NPQ6XMAAnt1v.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8NPQ6XMAAnt1v.png

PressGazette

= All Sections | Q Latest Gen Al Adtec

News February 24, 2020 updated 30 Sep 2022 8:58am

Julian Assange extradition:
Sources ‘disappeared’ after names
exposed by Wikileaks, court hears

By PA Mediapoint

A report told that the leaks put hundreds of Afghans at risk for fighting against the Taliban.
To this, Assange commented that "Well, they're informants," continuing that "So, if they get
killed, they've got it coming to them. They deserve it."

9/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8NQNKX0AAxJd_.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NQNKX0AAxJd_.jpg

42 NBC NEWS WATCH NOW =

WORLD

Report: Afghan leaks dangerously expose informants' identities

The leaking of US. intelligence documents have put hundreds of Afghans at risk because the files identify informants working with NATO forces,
The Times of London reported.

July 28, 2010, 6:39 AM EDT / Source: msnbc.com

The leaking of 90,000 U.S. intelligence documents has put hundreds of Afghan lives at risk because the files identify informants
working with NATO forces, The Times of London reported on Wednesday.

In just two hours of searching the WikiLeaks archive, reporters found the names, villages, and fathers' names of dozens of Afghans
credited with providing intelligence to U.S. forces, the paper said.

WikiLeaks founder Julian Assange has said that all the released reports were checked for named informants and that 15,000 such
documents had been held back to protect people.

Despite his claim, The Times of London gave examples of informants named in the released documents.

'[X] said that he would be killed’

The paper, which withheld all details that would identify Afghans, said a Taliban fighter considering defection was named in a 2008
interview. The document reportedly included his village and statements he made about specific commanders and other potential
defectors.

"The meeting ended with [X] agreeing to meet with intel personnel from the battalion," the report reads, according the paper. It was
not known whether the man subsequently left the Taliban.

In a case from 2007, a middleman and the Taliban commander he spoke to were both named, according to the paper.

"[X] said that he would be killed if he got caught interacting with any coalition forces, which is why he hides when we go into [Y],” the
report read, according to The Times.

David Leigh and Luke Harding's history of WikiLeaks describes how
journalists took Assange to Moro's, a classy Spanish restaurant in central
London. A reporter worried that Assange would risk killing Afghans who had
co-operated with American forces if he put US secrets online without taking
the basic precaution of removing their names. "Well, they're informants,"
Assange replied. "So, if they get killed, they've got it coming to them. They
deserve it." A silence fell on the table as the reporters realised that the man
the gullible hailed as the pioneer of a new age of transparency was willing to
hand death lists to psychopaths. They persuaded Assange to remove names
before publishing the State Department Afghanistan cables. But Assange's
disillusioned associates suggest that the failure to expose "informants"
niggled in his mind.


https://pbs.twimg.com/media/GG8NT63XwAASqpX.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8NT63XwAASqpX.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8NVuZWsAAkqOU.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8NVuZWsAAkqOU.png

us. Palitics World Opinion Media Entertainment Sports Lifestyle Video Al More : Q  watchTv

Leaked War Files Expose Identities of Afghan Informants

By - Times of London

Published July 27,2010 10:16pm EDT | Updated December 9, 2015 8:07pm EST
006000 S
ntisémitism Expo.
> S o

Fox News' “Antisemitism Exposed

newsletter brings stories on the rising
anti-Jewish prejudice across the LS. and
the world

arrives

July 26: WikiLeaks founder Julian Assange holds up a copy of Britain's Guardian newspaper during a press conference in London. (AFP)

In 2010, Assange's associate, WikiLeaks' representative in Russia and eastern Europe and
raging antisemite, Russian Israel Shamir allegedly gave a list of "organisers, instigators and
rioters, including foreign ones" to Belarus' dictator Lukashenko, whom he greatly admired.
10/22

James Ball joined and thought that in his own small way he was making the
world a better place. He realised that WikiLeaks was not what it seemed
when an associate of Assange - a stocky man with a greying moustache, who
called himself "Adam" - asked if he could pull out everything the State
Department documents "had on the Jews". Ball discovered that "Adam" was
Israel Shamir, a dangerous crank who uses six different names as he agitates
among the antisemitic groups of the far right and far left. As well as signing
up to the conspiracy theories of fascism, Shamir was happy to collaborate
with Belarus's decayed Brezhnevian dictatorship. Leftwing tyranny,
rightwing tyranny, as long as it was anti-western and anti-Israel, Shamir did
not care.

Nor did Assange. He made Shamir WikiLeaks's representative in Russia and
eastern Europe. Shamir praised the Belarusian dictatorship. He compared
the pro-democracy protesters beaten and imprisoned by the KGB to football
hooligans. On 19 December 2010, the Belarus-Telegraf, a state newspaper,
said that WikiLeaks had allowed the dictatorship to identify the "organisers,
instigators and rioters, including foreign ones" who had protested against
rigged elections.


https://pbs.twimg.com/media/GG8NVwFWYAAwA5I.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NVwFWYAAwA5I.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NjRMX0AAzEda.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8NjRMX0AAzEda.png

In unrest following the evidently stolen elections of December 2010, strongman Lukashenko (ruling since 1994) had over 600 protest-
ers and dissidents rounded up. Some were tortured, and the campaign to win their release brought courageous “silent protesters” re-
peatedly to the streets. The affair won Belarus the opprobrium of the UN Human Rights Commissioner, EU, US State Department and

global rights groups, but (happily for Lukashenko) few international headlines.

Last year, the free-press advocacy group Index on Censorship cited evidence that WikiLeaks' “accredited” representative in Belarus,

Israel Shamir, may have provided the Lukashenko regime with intelligence from US diplomatic cables to help determine who to round

up. Lukashenko boasted in the state-controlled media of receiving WikiLeaks intelligence that revealed who was “working behind the

scenes” in the December protests. Shamir was meanwhile boasting claims on CounterPunch website that WikiLeaks cables provided

“proof positive” the protests were “orchestrated” by the State Department. (The “proof positive” consisted of some indications of a US

AID contractor’s involvement in money smuggling.)

December 19, 2010

I was in Belarus to observe the Presidential election, and to tell
the truth I was expecting some sort of staged little event to mar
the day. The outcome of the election was in little doubt. The
people were happy, fully employed, and satisfied with their
government. They were well aware of what had happened when
neighboring countries had embraced the IMF, and they felt no
ideological need to tread that same dark road. Some people,
however, are more motivated by dollars than patriotism, and
these are the people I was expecting. The pro-Western ‘Guccy’
crowd can always be counted on to protest the choices of the
majority. They actually overturned the vote in nearby Ukraine in
2005, and the orange gangs succeeded in stealing the presidency
for five long years. If they cannot convince the people with
Western dollars, then they simply riot and try to take it by force.

In 2012, it was reported that Russia Today (now RT) would give Assange his own talk show.
On the show, Julian interviewed many anti-US and pro-Kremlin figures, including Noam
Chomsky, Pakistani politician Imran Khan, and the secretary-general of Hezbollah, Hassan
Nasrallah.

11/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8Nj8TW0AA0or5.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8Nj8TW0AA0or5.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8NlHjWIAA93pZ.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8NlHjWIAA93pZ.png

WikiLeaks

Miriam Elder in Moscow
Wed 25 Jan 2012 16.03 CET

& Copy link

@ This article is more than 12 years old

WikiLeaks founder Julian Assange's TV
show to be aired on Russian channel

State-run Russia Today buys rights to broadcast 10-part series of
interviews with 'political players, thinkers and revolutionaries’

o2 Julian Assange's television chat show is due to begin airing on Russia Today from March.
Photograph: David Levenson/Getty Images

It's the television channel that has given voice to a thousand anti-western
conspiracy theories, while avoiding criticism of the hand that feeds it. Now
state-run Russia Today, the Kremlin's English-language propaganda arm, has
forged an unlikely partnership - with the self-proclaimed defender of truth
and freedom Julian Assange.

One day after the WikiLeaks founder said he was launching a 10-part series of
interviews with "key political players, thinkers and revolutionaries", Russia
Today announced it had won exclusive first broadcast rights for the show,
titled The World Tomorrow, and was due to begin airing the show in March.

"Our viewers are open to the discussions that will be presented through
Julian's show on our channel,” the channel's editor-in-chief, Kremlin loyalist
Margarita Simonyan, said in a statement.


https://pbs.twimg.com/media/GG8NqRcWsAAxRKp.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NqRcWsAAxRKp.jpg

Support 110 years of independent journalism.

"NEW STATESMAN

= AllSections | Q

Politics Comment World Ideas Culture Magazine Newsletters State of the Nation Spotlight on Policy

The Weekend Interview | 29 April 2023

Noam Chomsky: Russia is fighting
more humanely than the US did in Iraq

The US linguist on the war in Ukraine, how the West is

provoking China and why the UK is “not an independent
country anymore”.

By Ido Vock

i\ ‘V‘g :

Ido Vock
@idvck

Ido Voek is Europe correspondent at the
New Statesman. His work includes.
analysis of political issues from various
countries, including the war in Ukraine
and the EU's energy crisis.

h\ =

f

A

|
]

/i


https://pbs.twimg.com/media/GG8Nu8EXMAAFvAV.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8Nu8EXMAAFvAV.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8Nu-ZXAAAFV3y.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8Nu-ZXAAAFV3y.jpg

= Q search OHAARETZ

In the News Israel-Hamas War Live Updates | Hamas sex crimes | Hostage Deal | Netanyahu | UNRWA | Palestinian State

Haaretz | Israel News

Hezbollah's Nasrallah Praises 'Heroic'
Oct 7 Hamas Attack, Says It Was '100%
Palestinian'

The leader of Hezbollah lauded how the Hamas attack led to an 'earthquake',
in Israel, and warned that 'those who want to prevent a regional war must
quickly stop the aggression in Gaza'

ﬂ , B E ﬁ Nsave OZenRead B

wwailldh edc el

P 2023 -t gyl 03
21448 iUl g 18]

Hezbollah leader Hassan Nasrallah's speech being broadcast live via video in Beirut, in Hovember. Credit. Mohamed Azakir / Reuters

During the US 2016 presidential election, WikiLeaks released hacked emails and documents
from the Democratic National Committee (DNC) and Clinton campaign chairman John
Podesta. Cybersecurity experts stated that the attack on the DNC server was conducted by
GRU,...

12/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8NvAjXMAAPJT3.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8NvAjXMAAPJT3.jpg

@he Washington Post

Democracy Dies in Darkness

(® This article was published more than 5 years ago

NATIONAL SECURITY

How the Russians hacked the DNC ar
passed its emails to Wikil.eaks

By Ellen Nakashima and Shane Harris
July 13, 2018 at 7:26 p.m. EDT

fabout Rtléﬁia's cyber tactics

Here's what we know about the Kremlin's playbook for creating division in the U.S. (Video: Jenny Starrs/The Washington Post, Photo: MICHAEL
KLIMENTYEV/SPUTNIK/KREMLIN POOL/POOL/EPA-EFE/REX/Shutterstock/The Washington Post)
...a Russian military intelligence agency. The Mueller report concluded that GRU used an
alias "Guccifer 2.0" to share the content with WikiLeaks and others. The e-mails also gave

birth to various conspiracy theories, including Pizzagate and Frazzledrip.

13/22
Insults, fighting, shouting: The then worked to distribute the documents starting in
Strzok hearing boils over June 2016. The Russian intelligence agents had

registered the website DCLeaks.com and started a

Facebook page and Twitter feed claiming they were
“American hacktivists.” Once the DNC announced publicly it had been hacked, the
Russians used the online moniker Guccifer 2.0, claiming they were a lone Romanian.
They did this “to undermine the allegations of Russian responsibility for the intrusion,”
the indictment said. They also took steps to cover their tracks, deleting files and logs

on computers.

In June 2016, Guccifer 2.0 began posting stolen documents through a Wordpress site
they ran. To spread the material further, they shared stolen documents with people
including a US congressional candidate, a state lobbyist, journalists, an entity known
as Organization 1, which appears to be Wikileaks, and a person in touch with the
Trump campaign.


https://pbs.twimg.com/media/GG8Nz4XXwAAUq4S.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8Nz4XXwAAUq4S.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8N3mpWAAAgkvA.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8N3mpWAAAgkvA.png

@he Washington Post

Democracy Dies in Darkness

(© This article was published more than 5 years ago

TECH HelpDesk Artificial Intelligence  Internet Culture  Space  Tech Policy

TECHNOLOGY

Two years after #Pizzagate showed the
dangers of hateful conspiracies, theyre
still rampant on YouTube

By Craig Timberg, Elizabeth Dwoskin, Tony Romm and Andrew Ba Tran
December 10, 2018 at 9:15 p.m. EST

)

In an effort to counter conspiracy theory content, YouTube works to direct users to more reliable sources. (Dado Ruvic/Reuters)

MOSTF

he §

1 Co

+ omc
atb

Emj
fron
ordr

[ ]

3 Are
sca


https://pbs.twimg.com/media/GG8N5-WXMAAjEQ3.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8N5-WXMAAjEQ3.jpg

Ehe New York Eimes

rofit China’s Rush to Dominate A.l. Comes Silicon Valley Venture Capitalists Are Fed Minutes Show Embrace of |
With a Twist: It Depends on U.S. Breaking Up With China Progress but No Hurry to Cut R:
Technology
Hohnl =
Podesta T Tony ——
TE—— cannibalismy
/ ‘/\‘ Podesta A
: Wikileaks /
Hillary " omails Cooking‘/

Clinton | J .
parties G satanism?
handkerchuef \ welrd : P

Barack ? i B
Obama plzza -~ .» pedophilia?
( secret code et A

g Comet/_’/ * language? i

Democratic A
£ Ping Pong ] secret--~ /7 human .
operative - signage? i trafficking?
\_ neighboring - 3 !
Ajla][nef businesses - | -t % underground
efantis nstagram tunnels? -
P posts

Dissecting the #PizzaGate
Conspiracy Theories

By GREGOR AISCH, JON HUANG and CECILIA KANG DEC. 10, 2016

In the span of a few weeks, a false rumor that Hillary Clinton and
her top aides were involved in various crimes snowballed into a
wild conspiracy theory that they were running a child-trafficking
ring out of a Washington pizza parlor. The fast evolution of the
false theory revealed how a powerful mix of fake news and social
media led an armed North Carolina man to investigate the rumors
about the pizza place, Comet Ping Pong, last Sunday.

RELATED ARTICLE

Assange has also been in contact with several figures close to Trump - in 2016 he
communicated with Don Jr., and in 2017 with Roger Stone. He also suggested that a DNC
staffer Seth Rich could've been the source of the DNC e-mails and that he was killed for this.

14/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8N7YIXwAAoDr9.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8N7YIXwAAoDr9.jpg

& NEWSLETTERS & SIGN IN i NPR SHOF

NEWS A CULTURE J MuUsIC ¢ PODCASTS & SHOWS Q SEARCH

B
S The Two-Way

Donald Trump Jr. Had Direct Contact With
WikiLeaks During Campaign

NOVEMBER 14, 2017 - 4:48 AM ET

By Scott Neuman



https://pbs.twimg.com/media/GG8N_5PXsAAlT5N.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8N_5PXsAAlT5N.jpg

m — WORLD US. ELECTION2024 POLITICS SPORTS ENTERTAINMENT BUSINESS SCIENCE FACTCHECK ODDITIES NEWSLETTERS

Israel-Hamaswar  Election2024  Pandadiplomacy  White House border plans  Student loan forgive

FBI documents reveal communication
between Stone, Assange

Rager Stone, center, departs federal court in Washington, Thursday, Feb. 20, 2020. President Donald Trump loyalist and ally, Roger Stone was sentenced to over three years in federal prison, following an extraordinary
move by Attorney General William Barr to back off his Justice Department’s origi il The sentence resident Donald Trump's unrelenting defense of his longtime confidant
that led to a mini-revolt inside the Justice Department and allegations the president interfered in the case. (AP Photo/Alex Brandon)

BY ERIC TUCKER, COLLEEN LONG AND MICHAEL BALSAMO
Published 3:41 AM GMT+2, April 29, 2020 Share


https://pbs.twimg.com/media/GG8OBlpXIAAmxT0.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8OBlpXIAAmxT0.jpg

Mr. Stone’s explanations of his relationship with Mr. Assange have
varied widely. Before the 2016 election, he first said he was in direct
touch with Mr. Assange, then said he was communicating with him
through an intermediary. Later, when those claims became a
political liability for Mr. Trump, he said he was only bluffing.

“I have never met with, nor spoken to Julian Assange, either in
person, by telephone or email or any other means,” he said on his
website in April 2018. “Assange himself has repeatedly and publicly
said the same thing.”

The June 2017 exchange of messages shows that Mr. Stone tried to
reassure Mr. Assange that he would escape criminal prosecution.
“With the trumped-up sexual assault charges dropped, I don’t
know of any crime you need to be pardoned for,” he wrote. He was
apparently referring to a decision by Swedish authorities to drop a
sexual assault investigation that focused on Mr. Assange.


https://pbs.twimg.com/media/GG8ODPLWAAAwVbe.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8ODPLWAAAwVbe.png

Che New 1Jork Times

Seth Rich Was Not Source of Leaked
D.N.C. Emails, Mueller Report

Confirms

£ sharefullartice &> []

Mary Rich, the mother of the Democratic operative Seth Rich, at a news conference in
Washington in 2016. His family has spent years fighting misinformation about his
death. Michael Robinson Chavez/The Washington Post, via Getty Images

By Sarah Mervosh
April 20, 2019

In 2016, WikiLeaks also received a massive cache of documents about the Russian
government. The total size of the data package was 68 gigabytes, more than 50% of which

hadn't been published before. But "Assange gave excuse after excuse" to not publish them.

15/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8OE2WXsAAI86u.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8OE2WXsAAI86u.jpg

THE HILL News: Policy Business Health Opinion Events Jobs

KEVIN OLEARY

CYBERSECURITY
Justin...

Pennsylvania Supreme

WikiLeaks rejected documents on Russia
Sibpoanaorvetar during 2016 election: report

information over 202(

alection ‘unenforceable’

BY JOE UCHILL - 08/17/17 410 PM ET s
s o o=
Teamsters donate
$45,000 to RNC, Most Popular

records show
caMPAIGH-THZM RGO
Freedom Caucus
[ [
Appaals court rulos NYC Johnson for full-year ...
law allowing nonitizans
to vote in local elactions.
violates state Fox News co-host
constitution n ‘surprised’ by GOP’s
STATE WATCH- 7H 144 AGO. “hreshold for...

Biden: Nine heads of Supreme Courtturns
ol [
lawmakers’ appeal ov...

Trump confirms names
n on VP shortlist: ‘They're
all good, they'reall ...

Marshawn Lynch takes )
dealin Las Vogas DUI WikiLeaks reportediy refused a massiva cache of documents concerning the

case: attorneys Russian government during the 2016 elsction season.

“Many WikiLeaks staff and volunteers or their families suffered at the hands
of Russian corruption and cruelty, we were sure Wikileaks would release it,”
the source told Foreign Policy. “Assange gave excuse after excuse.”

The documents allegedly totaled 68 gigabytes of data, more than half of
which had never been previously released. The remainder had been
released by news outlets in 2014 and concerned military operations in the
Ukraine.

During the same year, Assange dumped a cache of files on Saudi Arabia. These documents
exposed a Saudi man arrested for being homosexual, names of several Saudi citizens
suffering from HIV & virginity status of many Saudi women.

He called it "not even worth a headline."

16/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8OOIiXkAADrg5.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8OOIiXkAADrg5.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8OPv7XcAA7c6Y.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8OPv7XcAA7c6Y.png

m = WORLD US. ELECTION2024 POLITICS SPORTS ENTERTAINMENT BUSINESS SCIENCE FACTCHECK Ol

Israel-Hamaswar  Election 2024 Julian Assange trial ~ William Byron wins Dayton

CAIRO (AP) — WikiLeaks' giant data dumps have rattled the National Security Agency,
the U.S. Democratic Party, and the Saudi foreign ministry. But its spectacular mass-
disclosures have also included the personal information of hundreds of people —
including sick children, rape victims and mental health patients, The Associated Press
has found.

In the past year alone, the radical transparency group has published medical files
belonging to scores of ordinary citizens while many hundreds more have had sensitive
family, financial or identity records posted to the web. In two particularly egregious
cases, WikiLeaks named teenage rape victims. In a third case, the site published the
name of a Saudi citizen arrested for being gay, an extraordinary move given that
homosexuality can lead to social ostracism, a prison sentence or even death in the
ultraconservative Muslim kingdom.

“They published everything: my phone, address, name, details,” said a Saudi man who
told AP he was bewildered that WikiLeaks had revealed the details of a paternity
dispute with a former partner. “If the family of my wife saw this ... Publishing personal
stuff like that could destroy people.”

WikiLeaks is famous for unsettling the lives of powerful people —
diplomats, military leaders, politicians — with its disclosures of emails
and cables and otherwise private communications. Little people can also
be unsettled by these radical-transparency data dumps, according to an

Aug. 23 Associated Press story by Raphael Satter and Maggie Michael,

“Private lives are exposed as WikiLeaks spills its secrets.”

Opinions to start the day, in your inbox. Sign up. >

The reporters caught up with 23 people — mostly from Saudi Arabia —
who were affected by the disclosures. They included two teenage rape
victims and a Saudi woman who took on debt to support a sick relative
and was outed. She called the episode a “disaster.” WikiLeaks, reported
the AP, even published the “name of a Saudi citizen arrested for being
gay, an extraordinary move given that homosexuality can lead to social
ostracism, a prison sentence or even death in the ultraconservative

Muslim kingdom.”


https://pbs.twimg.com/media/GG8ObJiXwAA8UXh.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8ObJiXwAA8UXh.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8ObLFWcAEcswx.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8ObLFWcAEcswx.jpg

The AP independently found three dozen records pertaining to family issues in the
cables — including messages about marriages, divorces, missing children, elopements
and custody battles. Many are very personal, like the marital certificates that reveal
whether the bride was a virgin. Others deal with Saudis who are deeply in debt,
including one man who says his wife stole his money. One divorce document details a
male partner’s infertility. Others identify the partners of women suffering from
sexually transmitted diseases including HIV and Hepatitis C.

Lisa Lynch, who teaches media and communications at Drew University and has
followed WikiLeaks for years, said Assange may not have had the staff or the resources
to properly vet what he published. Or maybe he felt that the urgency of his mission
trumped privacy concerns.

“For him the ends justify the means,” she said.

WikiLeaks attempted to silence the critics in 2017 by publishing a "Spy Files Russia" dump
which contained information on a Russian online investigation system SORM. The system
had been exposed before, and the leak didn't contain much of new information on how it
works.

17/22

@ Edward Snowden

Plot twist: publishes details on Russia's increasingly
oppressive internet surveillance industry.

B AAA (BRM) ® MDH/DRS

ayTembreau (Radk) HAKORIEHHE 0HB80X O Bb30BaX, SMS

B Policy Control PCRF DPI*GRID X g
Np# AT N0 A0CTIBKE B CET CETh KOHTPONR, drasTpawin i CoS [nepcnexTraHan)

M CXOPOCTH OCTYNA



https://pbs.twimg.com/media/GG8ObNbWYAEQdli.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8ObNbWYAEQdli.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8OngHWIAAvFny.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8OngHWIAAvFny.png

@he Washington Post

mocracy Dies in Darkness

Wikil.eaks releases files that appear to
offer details of Russian surveillance

system

@ By Adam Taylor

September 19, 2017 at 12:43 p.m. EDT



https://pbs.twimg.com/media/GG8OqtKW8AAsWN8.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8OqtKW8AAsWN8.jpg

However, other experts are less impressed. “I don't think it's a real
expose,” said Andrei Soldatov, a Russian investigative journalist and co-
author of the “The Red Web: The Struggle Between Russia's Digital
Dictators and the New Online Revolutionaries.” “It actually adds a few
details to the picture, [but] it's not that much.”

The documents released by WikiLeaks on Tuesday appear to show how a
St. Petersburg-based technology company called Peter-Service helped
state entities gather detailed data on Russian cellphone users, part of a
national system of online surveillance called System for Operative
Investigative Activities (SORM).

“This system [SORM] has been known for some time, though the
documents seem to provide additional technical specifications,” said
Ben Buchanan, a postdoctoral fellow at the Harvard Kennedy School's
Belfer Center and author of the book “The Cybersecurity Dilemma.”

Assange was heavily involved in the Catalonia independence movement, and he was seen as
the movement's international spokesman. Russia was heavily involved in the project, and
many Russian officials and former intelligence officers were involved in planning the

movement.

18/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8OqvTXkAAQuyu.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8OqvTXkAAQuyu.jpg

Il
I

BUSINESS INSIDER

POLITICS

Julian Assange is rallying behind Catalan
separatists ahead of a historic referendum — and
Russia has taken notice

Natasha Bertrand Sep 30,2017, 910 PM GMT+3 * Share [ Save

« Wikileaks' founder Julian
Assange has been actively
supporting Catalonia's
push forindependence

+ The Kremlin has seized on

Assange's support for

Catalonia in an effort to WikiLeaks founder Julian Assange is seen on
ae the balcony of the Ecuadorian Embassy in

destabilize the EU London, Britain Thomscn Reuters

« Edward Snowden, along with other anti-globalization
groups, also support Catalonia's independence

INSIGHTS & ANALYSIS > ARTICLE > EUROPE'S EDGE

Catalonia: Where There’s Trouble There’s

Russia
By Olga Lautman

September 27, 2021

®®O

The October 2017 Catalonia referendum gives a good insight into the Kremlin's ability to identify and exploit weaknesses in
democratic states.



https://pbs.twimg.com/media/GG8OxQjWcAAJpNp.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8OxQjWcAAJpNp.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8OxQvWwAAWPHf.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8OxQvWwAAWPHf.jpg

It is now known that this was only the beginning of a story that could form the outline
of a spy novel. Trying to revive an essentially crushed movement that garnered no
support from the European Union or the United States, Josep Lluis Alay, an adviser to
Puigdemont, made multiple discreet trips to Moscow in the spring of 2019 seeking
secret help in severing Catalonia from Spain.

Earlier this month, the New York Times revealed that during his visits, Alay and his
group met “several Russian officials, former intelligence officers, and the well-
connected grandson of a KGB spymaster,” Yevgeny Primakov, according to a
European intelligence report that paper had reviewed. The report said that Alay, with
the help of Russian businessman Alexander Dmitrenko, met active and former
intelligence officers, including Andrei Bezrukov, whom the TV series The

Americans was based on, Sergei Sumin, a colonel in Russia’s FSB spy agency, and
Artyom Lukoyanov, known for his heavy involvement and support of Russian
separatists in occupied eastern Ukraine.

Shortly afterwards, in 2019, Tsunami Democratic, a protest group seeking
independence was created with Alay’'s involvement. In one of their first acts, they led
protests at Barcelona airport that resulted in rioting, disruption and the cancellation
of more than 150 flights. It is not clear, as always, when it comes to Russian
operations, what exactly was arranged at the meetings in Moscow, and what was
Russia’s direct involvement. But suspicions of Russian interference can be seen as
early as 2017.

\(eA

Analysts: Russia May Be Helping Catalonia
Secessionists

In 2017, Russian diplomats held secret talks in London to assess whether they could help
Assange flee London and travel to Russia. Four different sources claimed that the plan was
supported by the Kremlin, and that it would allow Assange to travel to Russia and live there.

19/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8OxTTXoAEkXk0.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8OxTTXoAEkXk0.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8O6PtWMAA2JHn.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8O6PtWMAA2JHn.jpg

Russia © This article is more than 5 years old

Revealed: The secret Christmas plan to
transfer Assange from the UK to Russia

Tentative plan to whisk fugitive from London embassy on
Christmas Eve was considered toorisky

Stephanie Kirchgaessner,
Dan Collyns and Luke
Harding

Fri 21 Sep 2018 13.00 CEST

& Copy link

o Julian Assange would have been whisked away from Ecuador's London embassy in a diplomatic
vehicle, under outline plans discussed by diplomats. Photograph: Sang Tan/AP

Sources said the plan involved giving Assange diplomatic documents so that
Ecuador would be able to claim he enjoyed diplomatic immunity. As part of
the operation, Assange was to be collected from the embassy in a diplomatic
vehicle.

Four separate sources said the Kremlin was willing to offer support for the
plan - including the possibility of allowing Assange to travel to Russia and
live there. One of them said that an unidentified Russian businessman
served as an intermediary in these discussions.

The possibility that Assange could travel to Ecuador by boat was also
considered.

Currently, there's a debate whether Assange is a journalist or activist. In my view, Assange's
actions have been highly unethical and he's put thousands of innocent lives in danger. He's
also been extremely selective about which leaks to publish and which to withhold.

20/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8O_tvXUAACbHy.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8O_tvXUAACbHy.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8PAu8XcAAjbcf.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8PAu8XcAAjbcf.png

= @W Opinion Political Op-Eds  Social Commentary

Julian Assange is an activist, not a journalist

By Frida Ghitis
@ 5 minute read - Updated 4:52 AM EDT, Fri April 12, 2019

BX=Ee

@he Washington Post

Democracy Dies in Darkness

@ This article was published more than 4 years ago

OPINIONS Editorials  Columns  Guest opinions  Cartoons  Submit a guest opinion  Today's Opinions newsletter

Opinion | Is Julian Assange a journalist, or
is he just an accused thief?

By David Ignatius
557 Columnist | + Follow

April 11, 2019 at 8:05 p.m. EDT

MOST READ OPII
"

1 Opinion | 1
-+ stronger th

- 9 Opinion | Xiis


https://pbs.twimg.com/media/GG8PFlHXQAAn9-9.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8PFlHXQAAn9-9.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8PG6GXIAAgr6q.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8PG6GXIAAgr6q.jpg

@ What we do Where we work Campaigns Law and policy Latest News I

UK: Protect media freedom and free
Julian Assange

POSTED ON FEBRUARY 20, 2024 MEDIA (9 2 MIN READ siare: [ W in
@ Translate v

Karl Nesh/Shutterstack

Ahead of Julian Assange’s hearing at the High Court on 20 and 21 February, ARTICLE 19 urges the UK
authorities to stop his extradition to the USA, and calls for his immediate release.

There's also strong evidence that, like his father, he's extremely anti-US and biased towards
the Kremlin. His associates had strong connections with Russia, he planned to flee to Russia
and even made a propaganda show on Russia Today back in 2012.

21/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8PIc0WcAALMrh.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8PIc0WcAALMrh.jpg

(I WION INDIA ELECTION VIDEOS GRAVITAS WORLD INDIA SHOWBIZ LIFESTYLE SPORTS SCIENCE PHO1

SHARE YOUR STORIES AND OFINIONS WITH US

WE INVITE YOU TO BE A PART OF THE WION COMMUNITY

WION REGISTER ON WIONEWS.COM

Russia backs Julian Assange, says charges
‘ostentatiously absurd'

New Delhi = Edited By: Manas Joshi » Updated: Apr 25, 2022, 01:36 PM IST o o °

When asked about Wikileaks role as a whistleblower in Russia, Julian stated that Russia

already has Kremlin critics such as Navalny and newspapers like Novaya Gazeta.

22/22


https://pbs.twimg.com/media/GG8PROMWMAAIVNu.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8PROMWMAAIVNu.jpg

Assange, who briefly hosted his own talkshow
on the state-owned television network Russia
Today, has long had a close relationship with
the Putin regime. In his interview with la
Repubblica, he said there was no need for
WikiLeaks to undertake a whistleblowing role
in Russia because of the open and competitive
debate he claimed exists there.

“In Russia, there are many vibrant
publications, online blogs and Kremlin critics,
such as [Alexey] Navalny, are part of that
spectrum,” he said. “There are also
newspapers like Novaya Gazeta, in which
different parts of society in Moscow are
permitted to critique each other and it is
tolerated, generally, because itisn’t a big TV
channel that might have a mass popular effect,
its audience is educated people in Moscow. So
my interpretation is that in Russia there are
competitors to WikiLeaks.”


https://pbs.twimg.com/media/GG8P9cwWUAAKJ-b.png
https://pbs.twimg.com/media/GG8P9cwWUAAKJ-b.png

Agrifood Economy Energy & Environment Global Europe Health Politics Technology Transport

Home / News / Global Europe / World / Russia / Novaya Gazeta, one of Russia’s last independent media, banned by court

Nova%{a Gazeta, one of Russia’s Iast mdependent media, banned by
cour

Euractiv.com with Reuters (9 Est. 3min #iSep 5, 2022

Kak OBIA
yHHYTOXEeH

A S LAE yBHBIF
% pocc! ACKHI

Kpencep

Furactiv Members

International Rescue Committee

YBeqHBIH

File photo. A woman reads a copy of Novaya Gazeta's European version newspaper, at a flatin Riga, Latvia, 6 May 2022, Anti-
Kremlin newspaper Novaya Gazeta had suspended publication in Russia under pressure from the authorities. On 6 May, the first
print edition of Novaya Gazeta Europa appeared in Latvia. [EPA-EFE/TOMS KALNINS)

Q

Israel-Hamas war  Election2024  Kansas City shooting  Ruby Franke sentenced  Hotel California

WORLD NEWS

Western officials and Kremlin critics blame Putin and his
government for Navalny’s death in prison

>



https://pbs.twimg.com/media/GG8Qlq2XsAAmJuD.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8Qlq2XsAAmJuD.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8QvivXAAAdkmF.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8QvivXAAAdkmF.jpg

‘ll RadiofreeEurope
T Radioliberty

Working For Novaya Gazeta Puts Its
Journalists In The Crosshairs

Russia’s Novaya gazeta is best known for its investigative reports on corruption and rights abuses.

By RFE/RL

In a country ranked as one of the world’s most dangerous places for journalists, its reporting has

earned international accolades but has also put its reporters in considerable danger.

Six of the publication's journalists and contributors have been killed since 2000 and others
attacked.

Dmitry Muratov, who helped found the newspaper in 1993 and has long served as its editor in
chief, was awarded the Nobel Peace Prize on October 8, 2021, along with Filipino-American
journalist Maria Ressa.

Despite the killings and threats, the Norwegian Nobel Committee said Muratov “has refused to
abandon the newspaper’s independent policy” and has “consistently defended the right of
journalists to write anything they want about whatever they want, as long as they comply with the
professional and ethical standards of journalism."

Find us also on other socials:

instagram.com/vatniksoup/

a\

The Soup Central
The Soup Central gives you in-depth knowledge on disinformation, bad actors and
information operations.


https://pbs.twimg.com/media/GG8Q_S4XgAA9Z6o.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8Q_S4XgAA9Z6o.jpg
https://www.instagram.com/vatniksoup/
https://www.youtube.com/@TheSoupCentral/videos
https://www.youtube.com/@TheSoupCentral/videos
https://www.youtube.com/@TheSoupCentral/videos
https://www.youtube.com/@TheSoupCentral/videos
https://www.youtube.com/@TheSoupCentral/videos
https://www.youtube.com/@TheSoupCentral/videos
https://www.youtube.com/@TheSoupCentral/videos

ATRADE OFFERA

| receive: you receive:



https://pbs.twimg.com/media/GG8PY5sX0AAfJLV.jpg
https://pbs.twimg.com/media/GG8PY5sX0AAfJLV.jpg

